Ragnaros

Ragnaros je poslední a hlavní boss raidu Firelands.
Souboj s Ragnarem je nekomplexnější, a podle drtivé většiny nejtěžší, v celém raidu (Jako každý final :D).
Souboj končí, když se Ragnaros dostane na 10% svého HP. (na HC se dostane na 10%, pak se mu obnoví HP na 50% a poté se musí dostat na 0%).
Po celý průběh souboje se objevují mobky Sons of Flame, Lava Scion, Molten elemental a Living Meteor.
Enrage je stanovený na 18min, ale fáze 3 obsahuje mechaniky, které wipnou raid dřív než stanovéný Enrage.

Tank Heal Dps
2 3 5

Souboj se dělí na 3 fáze oddělené 2 mezifázemi

  • Fáze 1 = 100 - 70% HP
  • Mezifáze 1 = Trvá dokud se nezabijou všechny mobky Sons of Flame, ale ne víc než 45sec.
  • Fáze 2 = Trvá od konce první mezifáze do Ragnarových 40% HP
  • Mezifáze 2 = Trvá dokud se nezabijou všechny mobky Sons of Flame, ale ne víc než 45sec
  • Fáze 3 = Trvá od konce druhé mezifáze do Ragnarových 10% HP, kdy souboj končí.

Ragnaros je nehybný po celou dobu souboje a raid je smrtelně potrestán, když nemá svůj hlavní aggro cíl v dosahu.
Ragnar je umístěn v lávě uprostřed plošiny a raid vytvoří takový polokruh okolo bosse.
 

Fáze 1

Ragnaros používá melee útok za 33 000 dmg každé 2 vteřiny. Tento útok dává ve všech fázích.

Schopnosti bosse:
  • Sulfuras Smash – Jednou za 40 vteřin Ragnar bouchne kladivem o zem na náhodné místo, vyznačené ohnivých kolečkem v místě dopadu. Pokud se v tomto místě bude někdo nacházet při dopadu kladiva, je mrtvej. Dále po dopadu z tohoto místa vyjedou ohnivé vlny do všech stran a každý, kdo se nechá zasáhnout, dostane masivní poškození + ohnivou dotku.
  • Wrath of Ragnaros – Boss se zaměří na jednoho z hráčů, ubere mu středním poškozením a kopne ho do výšky spolu s každým, kdo je do 6 yardů od něj.
  • Hand of Ragnaros – Zhruba každých 25 vteřin Ragnar odkopne všechny, co jsou u něj do 55 yardů a ubere jim středním poškozením.
  • Magma Trap – Každých 25 vteřin Ragnar hodí na náhodného hráče past. Tato past letí vzduchem a pak dopadne na to místo (takže se jí dá uhnout). Tato past zůstane na místě až do konce souboje, pokud ji někdo nespustí. Past udělí velké poškození celému raidu a odhodí do vzduchu hráče, který neuhne nebo se dostane do blízkosti 8 yardů od pasti.
  • Magma Blast – Toto Ragnar použije na tank, když není v dosahu. Udělí to tankovi velké poškození a dostane debuff, který zvedne přijaté poškození ohněm – wipe.
  • Burning Wound – stackující debuff umístěný na tank, který každé 2 vteřiny ubírá 4500 poškození za každý stack. Při více stacků je dobré vyměnit tanka. Tento debuff způsobuje také buff na tankovi a to Burning Blast – tank získává k normálnímu poškození ještě ohnivé poškození. Výše bonusového poškození závisí na tom, kolik má zrovna stacků Burning Wound.
  • Splitting Blow – na konci Fáze 1 bouchne Ragnar do plošiny kladivem, čímž nejenže ukončí Fázi 1, ale tato rána hraje roli v první Mezifázi (níže). Kam kladivo dopadne je zobrazeno obrovským ohnivým kolečkem na zemi. Tuto abilitu Ragnar castí 8 sec, takže kdo nestihne utéct z kolečka, přestává raidovat :-D

Strategie k Fázi 1

Jsou potřeba vědět 2 věci při rozestavování hráčů kolem Ragnara:

  1. Udržet RDPS a healery dále než 55yardů, aby se vyhnuli Hand of Ragnaros, která je zbytečně odkopne a poškodí. Boss má obrovský hitbox(schopnost hráčů dosahnout na bosse), takže by na něj měli všichni dosáhnout a MDPS a tanci si stoupnou tak, aby na ně heal dosáhl, ale přitom mohli bušit bosse.
  2. Každý musí mít rozestupy alespoň 6 yardů kvůli Wrath of Ragnaros.
  • Tanci se musí střídat kvůli Burning wound (okolo 4 – 5 stacků)
  • Raid se také musí vyhýbat Sulfuras Smash a jeho lávovým vlnám. Vlny jdou svisle a podélně od místa dopadu, takže je možnost uhnout do úhlopříčky, ale nechodit moc dopředu, ať se neocitne člověk v dosahu Handu. Uhýbá se také tank, takže je dobré hlásit, že jdou vlny, ať může tank mrknout, jestli nestojí v cestě.
  • Pasti by měly mít řízenou detonaci, kdy se raid domluví, že zvládne celoraidové poškození. Poté Mág, Priest, Warlock nebo Druid šlápnou na past a svými abilitami se vyhnou poškození pádem.
  • Všichni si musí dávat pozor, aby nebyli odkopnuti do pasti skrz Hand of Ragnaros.
  • Jakmile Ragnaros spadne na 70%, použije Splitting Blow a začíná první mezifáze.

Mezifáze 1

Jakmile začne Mezifáze, všimnete si pár věcí.

  1. Ragnaros zmizí z dohledu ponořením do lávy.
  2. Na zemi se objeví ohnivá kolečka, značící příchozí mobky.

Tyto mobky – Sons of Flame (8ks) - se objeví v různé vzdálenosti od kladiva zanechaného Ragnarem na ploše. Raid musí zabít všechny mobky dříve, než se dostanou ke kladivu a způsobí raidu velké plošné poškození. Tyto mobky nereagují na taunty!

Čeho se tedy bát v této fázi?

  • Splitting Blow - Ragnarovo kladivo zůstane na ploše a udělí velké poškození každému, kdo se přiblíží na 6 yardů k němu.
  • Sons of Flame - Mobky mají relativně málo HP a nemají aggro. Jdou jen jedním směrem a to od místa, kde se objevili, ke kladivu. Používají pouze jednu abilitku a to Burning Speed. Tento buff jim zvyšuje rychlost v závislosti na jejich HP. Čím vyšší mají HP, tím jsou rychlejší.
  • Supernova - Masivní celoraidové poškození v případě, když mobka dojde ke kladivu.
  • Lava Bolt - Jediná věc, které se nedá vyhnout. Ragnar střílí na náhodné hráče oheň.

Strategie k Mezifázi 1

Pointa této mezifáze je co nejrychleji zabít všechny mobky. Pokud to raid nezvládne, tak healeři musí zbytečně použít všechny CD, aby udrželi raid na živu.

  • Mobky jsou nejrychlejší, když mají plné HP, čili DPSka se musí co nejrychleji otáčet mezí mobkami a každou co nejvíce poškodit a tím ji zpomalit.
  • Aby byla větší sranda, tak se mobky objeví v různých vzdálenostech od kladiva, čili by se pozornost měla věnovat těm, co jsou nejblíž, ale nesmí se zapomínat i na ostatní.
  • Mobky jsou náchylné na odkopnutí, stuny a některé zpomalení, takže je nutné toho využívat.
  • Navíc se nikdo nesmí přiblížit ke kladivu a healeři se také starají o náhodný Lava Bolt.
  • Jakmile je všech 8 mobek mrtvých, Ragnar se vynoří z lávy a začíná Fáze 2. Pokud uplyne 45 sec v této Mezifázi, Ragnaros se vynoří i přesto, že jsou některé mobky naživu, takže je vhodné je zabít do 45sec.

Fáze 2

Tato fáze je o něco těžší než Fáze 1 a opravdu prověří schopnosti všech v raidu. Ragnarovi zůstávají schopnosti z první fáze (Sulfuras Smash, Magma Blast, Splitting Blow a Burning Wound) a k nim dostává schopnosti nové:

  • Engulfing Flame - zhruba každých 60 sec zapálí Ragnar jednu třetinu plošiny. Třetiny jsou rozdělené kruhovitě od Ragnara směrem ven od něj. Kdokoliv stojí v této zapálené ploše, dostane velké ohnivé poškození.
  • Molten Seed - Ragnar zaseje pod každého člena raidu semínko, které posléze exploduje a zraní všechny v okruhu 6 yardů za 41k ohnivého poškození.
  • Molten Inferno - Lokace, kde byly semínka, exploduje a udělí každému členu raidu 100k ohnivého poškození. Poškození se snížuje podle vzdálenosti členů od místa výbuchu. Každá exploze navíc vyvolá mobku Molten Elemental.
  • Molten elemental - mobky nemají aggro, ale zafixují se na náhodné členy raidu a pronásledují je. Mobky nemají moc HP a jejich útoky jsou slabé.

Strategie k Fázi 2

  • Tankové se stále prohazují kvůli Burning Wound. 
  • Sulfuras smash je stále stejný – utéct z místa dopadu a poté se vyhnout vlnám.
  • Molten Seedy a Inferno vyžadují sehranost všech v raidu a nulovou chybu.
  • Nikdo nesmí stát blíže než 6 yardů od dalšího hráče.
  • Raid musí stát po stranách Ragnara přiměřeně rozdělený na 2 skupiny, a jakmile hodí Molten Seed, tak se raid okamžitě musí seběhnout uprostřed plošiny, co nejdál od semínek (které zůstanou na stranách od Ragnara).

Seběhnutí při tomto útoku má 3 důvody:

  • Čím dále jste od semínek, tím méně dostanete poškození
  • Když je parta u sebe, dá se lépe vyléčit skrze AoE Healing
  • Když je parta u sebe, lépe se zabijou mobky Molten elemental, které vyjdou ze semínek.

Tank by měl stát také na jedné straně, a jakmile je Seed na zemi, poběží doprostřed plošiny a zbytek raidu v podstatě nastackuje na něho.
Další možná taktika je, že raid se nerozdělí na dvě skupiny, ale všichni budou na jedné straně (6 yardů od sebe) a poté se všichni posunou doprostřed.

Největši sranda přichází ve chvíli, kdy se Ragnar rozhodne použít Molten Seed spolu se Sulfuras Smash nebo Engulfing Flame. Raid se v tu chvíli musí souběžně posunout před padajícím kladivem a následnými vlnami z kladiva anebo se musí úplně dostat z jedné třetiny tak, aby nevletěli mezi semínka ostatních hráčů a doufat, že bude zapálená třetina znovu dostupná k seběhnutí, než semínka explodují.

Jakmile Ragnaros spadne na 40%, začíná Mezifáze 2.

Mezifáze 2

Tato mezifáze je identická s tou první, ale přibývají do boje 2 nové mobky Lava Scion.
Tyto mobky mají celkem dost HP a jejich útoky jsou celkem silné. Proto si každý tank veme jednoho Sciona.
Mobky mají také kouzlo Blazing Heat, kterým dávají debuff na hráče. Tento debuff způsobí to, že hráč za sebou nechává ohnivou čáru. Ohnivá čára ubližuje spoluhráčům, a když do ní vstoupí Scion nebo Son of Flame, tak ho to vyléčí za 10% HP. Hráč, zasažený tímto debuffem musí jít k okraji bojového pole a ohnivou čáru vést po okraji.
Pouze Sons of Flame musí být zničeni před příchodem další fáze. Lava Scioni nemají vliv a můžou být zabiti ve Fázi 3. DPSka se proto soustředí pouze na Sons of Flame.
Pokud je silné DPS a je hodně času do přechodu do Fáze 3 (45sec), tak je dobré nechat 1 – 2 Sons of Flame na živu, zabít Sciony a dorazit Sons of Flame, ale pozor, ať je stihnete zabít, než uplyne 45 sec.

Fáze 3

Ve fázi 3 zůstanou Ragnarovi tyto ability – Sulfuras Smash, Engulfing Flame, Magma Blast a Burning Wound.
Spolu s těmito abilitami bude mít Ragnar úplně novou mechaniku zvanou Summon Living Meteor:

  • Zhruba každých 50 sec ve fázi 3 vyvolá Ragnar Living Meteor. Dopad Meteoru je vyznačen na zemi ohnivým kolečkem a ublíží každému, na kterého dopadne.
  • Living Meteor nemá Aggro a nedá se zabít kvůli vysokému HP
  • LM se zaměří na náhodného člena a začne ho pronásledovat, když hráče dohoní, hráč dostane IK a s ním každý v okruhu 8 yardů.
  • Postižený hráč musí kitovat svůj meteor po bojové plošině, nicméně dříve nebo později meteor dohoní i sebelepšího kitera.
  • Naštěstí LM má buff nazvaný Combustible. Když je tento buff aktivní, jakýkoliv útok na LM ho odkopne několik yardů směrem, kterým se hráč, co zaútočil, díval.
  • Jakmile je LM odkopnutý, ztratí tento buff na 5 sec a vybere si nového hráče, kterého bude chtít zabít.

Strategie k Fázi 3

  • Tankové se stále mění kvůli Burning Wound.
  • Okamžitě na začátku fáze je nutné zabít přeživší Sciony z Mezifáze 2, jinak by jejich ohýnek na zemi dělal problémy.
  • Nejdůležitější je vyhýbat se kladivu a vlnám z kladiva při Sulfuras Smash, stát ve správné třetině při Engulfing Flames a kitovat Living Meteor.
  • Kdykoliv začne LM dopadat na bojové pole, raid musí utéct od místa dopadu a zaměřený hráč ho musí kitovat od raidu (od raidu, od kladiva, od vln z kladiva a ve správné třetině).
  • Jakmile je LM u zaměřeného hráče, hráč na LM zaútočí a tím ho odkopne od sebe a LM si zvolí nový cíl. Zaměřený hráč si dává pozor, aby LM nekopnul mezi ostatní členy raidu, potom by se mohlo stát, že si LM vybere někoho ze skupiny a všichni tam dostanou IK.
  • Ragnar ve fázi 3 vyvolává několik LM a tak se z toho stává v podstatě Enrage. Je vhodné proto využít Heroism a další vychytávky.
  • Pokud chce raid Achievement, musí natáhnout 3 Meteory do vlny z kladiva, tím dostanou debuff Lavalogged a zabit bosse.