Majordomo Staghelm

Staghelm je šestým bossem ve Firelands, ke kterému se dostanete zabitím všech pěti předchozích bossů. Staghelm je poslední překážkou k finálnímu bossovi instance, Ragnarovi.

K poražení tohoto bosse je potřeba vysoké dps a dobrá koordinace raidu.

Není známo, jestli má Staghelm enrage timer, ale souboj obsahuje takové mechaniky, které jsou enragi podobné.

Tank Heal Dps
1x 3x 6x

Tento souboj je unikátní v tom, že boss se přizpůsobuje raidu a ne naopak. Využívá tří forem, které mění v závislosti na těchto akcích raidu:

  • Podoba škorpiona - když je alespoň 7 lidí v raidu v těsné blízkosti u sebe (zůstane škorpión, dokud jsou požadavky splňovány)
  • Podoba kočky - když se nesplní požadavky na škorpiona – není alespoň 7 lidí pohromadě, zůstane Staghelm v kočce
  • Bez proměny - zhruba každé 3 proměny se Staghelm vrátí do své lidské podoby

Bosse nejde držet pouze v jedné formě, protože se jeho ability stávají smrtelnější, čím déle je v té formě. Zároveň však není dobré příliš často měnit jeho formy, protože každou proměnou dostává jiný buff, který zvedá jeho útok. Tak či tak se bossovi v průběhu zvedá poškození, proto je nutné najít rovnováhu mezi jeho formami a rychle ho složit.

Energie bosse

V kočičí formě i ve formě škorpiona, má Staghelm energy bar, který začíná na nule a postupně se naplňuje až do hodnoty 100. Ze začátku toto naplnění trvá 18 sec.

Jakmile se kolonka naplní, použije Staghelm jeden z útoků, který stojí 100 energie. Pokaždé, když tento útok použije, dostane buff Adrenaline, kterým se mu zkrátí doba nabití dalšího útoku.

Pokud Staghelm změní formu, tento buff zmizí.

Buffy bosse

Fury – buff, který se objeví bossovi pokaždé, když změní formu. Zvyšuje poškození bosse o 8% a stackuje. Tento buff zabraňuje častému střídání forem.

Adrenaline – buff, který se objeví bossovi pokaždé, když použije útok v jedné z jeho forem (při dosažení 100 energie). Tento buff zrychluje regeneraci energie o 20% za každý stack. Tento buff zabraňuje raidu držet bosse v jedné formě, protože se mu rychleji nabíjí jeho útok. Buff zmizí při změně formy.

Nabití dalšího útoku v závislosti na adrenalinu
  • 0 Adrenaline stacků: 18 sec
  • 1 Adrenaline stack: 12 sec
  • 2 Adrenaline stacky: 10 sec
  • 3 Adrenaline stacky: 8 sec
  • 4 Adrenaline stacky: 7 sec
  • 5 Adrenaline stacků: 6 sec
  • 6 Adrenaline stacků: 5 sec
  • 7 Adrenaline stacků: 4 sec

Forma kočky

- klasický melee útok každé 2 vteřiny za 20k poškození.

- když dosáhne 100 energie, udělá Leaping flames – skočí na náhodného člena raidu, dá mu poškození a objeví se pod hráčem lávové pole, které tam bude prudit minutu.

- pokaždé, když použije Leaping flames, objeví se v boji kopie Staghelma. Tato kopie nemá žádné speciální schopnosti a má celkem málo HP, ale dává pořádné pecky tankovi. Proto je nutné zabít nejdřív tuto kopii.

- každý Leaping flames dává bossovi stack Adrenalinu, který zkracuje dobu do dalšího Leaping flames.

Forma škorpiona

- klasický melee útok každé 2 vteřiny za 20k poškození.

- když dosáhne 100 energie, udělá Flame scythe. Tento útok udělí asi 560k poškození všem hráčům v kuželu před ním (poškození se rozdělí mezi všechny zúčastněné).

- každý Flame scythe dává bossovi stack Adrenalinu, který zkracuje dobu do dalšího Flame scythe.

Forma člověka

- každou třetí proměnu se Staghelm vrátí do své lidské podoby a dá všem hráčům stun na 3 vteřiny. Během této doby vyčaruje jedno z kouzel, v závislosti na tom, v jaké formě byl před lidskou formou.

Pokud byl ve formě kočky, vyčaruje Searing Seeds.
Pokud byl ve formě škorpiona, vyčaruje Burning Orbs.

Poté, co vyčaruje jedno z těchto kouzel, změní se v další formu, ve kterou se měl proměnit.
(např.: Forma kočky > Stun + forma člověka > cast Searing Seeds > forma škorpiona)

 

- Searing Seeds – boss dá debuff na několik hráčů, přičemž každému tento debuff bude tikat jinou dobu. Až debuff na hráči dotiká, hráč vybouchne a poškodí za 50 000 ohnivého poškození všechny spoluhráče v okolí 12 yardů. Protože každý má jiné trvání debuffu, nevybouchnou všechny zaráz, a proto je dobré hlídat si svůj debuff a hlásit jeho brzký konec.

- Burning Orbs – boss vyvolá 2 nehybné, ohnivé koule do místnosti. Tyto koule dávají dotku nejblíže stojícímu hráči. Tato dotka dává 4 000 ohnivého poškození každé 2 vteřiny a stackuje. Je nutné po čase vystřídat hráče, stojícího u koule.

Strategie pro formu kočky

Cílem raidu v této formě je, rozdělit Ranged DPS a healery do kruhu okolo bosse (v místnosti s bossem je na zemi obrovský kruh, vyznačující, kde by se měl souboj odehrávat). Boss a addky by se měli tankovat uprostřed tohoto kruhu. Zároveň se však raid musí vyhýbat Leaping Flames.

Leaping Flames zanechávají za sebou ohnivé zóny, které jsou smrtelné pro všechny, kteří se rozhodnou v nich zůstat déle než pár vteřin. Hráči, na které byl podniknut Leaping Flames, musí vylézt z vytvořené zóny, ale zůstat k ní co nejblíže, kdyby si ho boss znovu vyhlídl, tak aby se ohnivé zóny vměstnaly co nejblíže k sobě.

Tank by měl vždy být připraven k odchycení Spirits of Flame a odtankovat je. Dávají tankovi docela slušné rány, proto je nutné, aby ho DPS okamžitě zabili, protože více jak 2 spiriti jsou neudržitelní. Mají však málo HP, takže by to neměl být problém.

Po čase začne boss castit Leaping Flames častěji a častěji díky Adrenaline. Může se dostat do fáze, kdy znemožní raidu se seběhnout a vynutit si tak změnu formy, protože pokud vycastí Leaping Flames na melee členy, je to většinou wipe.

Až se raid dohodne, že se seběhne, mělo by se tak stát až PO vycastění Leaping Flames a ne předtím.

Strategie pro formu škorpiona

Cílem raidu by mělo být seběhnutí se před bossem a tím pádem pěkné rozdělení Flame Scythe mezi všechny členy raidu.

Obyčejná Flame Scythe bez Fury buffů udělí každému hráči v raidu 75 000 poškození. Jakmile boss párkrát změní formu (a má pár stacků Fury), tak se mu poškození této ability zvedne.

Úkol raidu v této formě je jednoduchý, stát na místě, držet raid naživu a zároveň co nejvíc ublížit bossovi.

Jakmile jsou Flame Scythe tak rychlé, že už to nejde skoro healovat, stačí se rozeběhnout a boss se změní v jinou formu.

Tipy navíc:
- Raid by se měl snažit udržet bosse ve škorpion formě na dobu až 7 – 8 Flame Scythe. Je dobré zapínat snížení poškození celému raidu jako PW:Barrier, Devotion aura apod.

- Je dobré si všimnout, že jakmile boss má vyšší hodnoty Adrenaline, tak třeba PW:Barrier vyjde na 2 Flame Scythe.

- Melee DPS by měly stát hned za jedním z jeho klepet, tak se jejich útoky budou počítat jako „from behind“, přičemž budou stále dostávat Flame Scythe, takže nebudou chybět při rozdělování poškození. Pokud však máte špatný odhad, je lepší stát přímo před bossem než riskovat, že raid dostane větší poškození z Flame Scythe.

Strategie pro formu člověka

Jak se poprat se Searing Seeds

Vždy po Searing Seeds následuje forma škorpiona, při které je nutné, aby raid byl u sebe a rozdělil si Flame Scythe.

V tomto případě je výhodnější, aby postižený člen vyběhl z raidu a zvýšil tak poškození Flame Scythe, než aby stál a vybouchl mezi spoluhráčemi. (Stát před bossem až do posledních pár vteřin debuffu a pak rychle vyběhnout na vzdálenost 12 yardů, vybouchnout a hned se vrátit do raidu)

Pokud však hráč s tikajícím Searing Seeds umře na Flame Scythe před dotikáním debuffu, tak vybouchne okamžitě a to je wipe, protože raid dostane Flame Scythe a ještě výbuch.

Je také nutné dávat pozor při vybíhání se Seedem, aby jste nezabili hráče vracejícího se do raidu (po explozi vlastního Seedu)

Searing Seeds jde odstranit normálními prostředky – Cloak of Shadows, Divine Shield, Ice block, ale pozor! I když si ho sami odstraníte, seed vybouchne, takže je dobré počkat na Flame Scythe bosse, odběhnout z raidu, sundat si to (vybouchnout) a hned se vrátit zpátky do raidu a stihnout tak další Flame scythe.

Jak se poprat s Burning Orb

Burning Orby vždy následuje forma kočky. Tyto 2 ability nemají žádné speciální propojení, akorát přidávají práci healerům, kteří musí hlídat hráče nejblíž orbu.

U orbu se musí střídat dvojice hráčů tak, aby jeden neměl příliš vysoký stack debuffu, který by ho zabil.

Divine shield, Ice block nebo třeba Deterrence dovolují hráči stát u orbu, aniž by dostal jakýkoliv debuff nebo poškození. Tím uleví práci healerům.