Lord Rhyolith
Lord Rhyolith je jedním z pěti bossů ve Firelands, kteří jdou zabít v jakémkoliv pořadí.
Tento boss představuje unikátní mechaniky, kde dpska navádí bosse na určitá místa tak, aby se mu zničila zbroj, která ho chrání, přičemž se raid stará také o jeho další schopnosti.
Zde se nejvíce zapotí dpska, jejichž úkolem je nejen navádět bosse po bitevním poli útočením do nohou bosse, ale také v bitevní vřavě zabíjet mobky, které boss vyvolává. Mezitím je třeba vyhýbat se ohnivým čarám, které boss vytváří šlápnutím na sopku.
Tento boss nemá enrage timer.
Bitva je rozdělená do dvou fází – první fáze (100% - 25%), kdy se navádí po poli a ničí se mu brnění a druhá fáze (25% - 0%) je standartní zničující útok.
Řízení bosse
Ze začátku je Rhyolith chráněn brněním, které lze postupně odbourávat naváděním bosse přes sopky, které sám v průběhu boje vytváří.
V první fázi boss ignoruje hráče (nedává útoky z blízka a tudíž se nemusí ani tankovat) a chodí si po místnosti. Je neustále v pohybu a ničím ho nejde zastavit. Lze ho pouze řídit doprava a doleva tím, že se útočí na jeho nohy. Útok na pravou nohu znamená, že se Rhyolith začne otáčet doprava a naopak. Při řízení bosse je menší prodleva, než se skutečně začne otáčet, je proto nutné si natrénovat jeho zpomalené reakce a počítat s ní.
Pointa tohoto řízení je v tom, aby boss šel od jedné sopky k druhé (která mu zároveň sníží úroveň zbroje). Za žádnou cenu se boss nesmí dostat na okraj bitevního pole (k lávě), což by znamenalo wipe (vysvětleno níže).
Když začne fáze 2, tak bossovi opadne zbytek brnění. Boj potom přechází na běžné útočení, kde je boss tankován a musí se co nejrychleji zmasakrovat, než healerům dojde mana kvůli poměrně silnému plošnému poškození.
Poškození bosse
V první fázi jde útočit na pravou a levou nohu bosse a stejně tak i do bosse samotného. Poškození se každých pár sekund aktualizuje a průměruje. Čili když má jedna noha 48% a druhá 50%, tak po aktualizaci mají obě nohy 49%.
Každý útok na nohu bosse dá stejný dmg i přímo do bosse. Když jde dmg přímo do bosse, tak se dmg rozdělí úměrně mezi bosse a každou nohu. Proto je nutné jít pouze do nohou bosse. (což je stejně nutné i k řízení bosse)
Fáze 1 - Tavíme sopkami brnění bosse!
V první fázi je potřeba bosse tahat přes sopky, které mu postupně taví brnění. Čím dřív o něj příjde, tím rychleji a snadněji se hráči dostanou do druhé fáze.
Rhyolith mezitím použije pár svých kousků:
- [Obsidian Armor] – každý stack tohoto brnění snižuje přijatý dmg o 1%. Na začátku má boss 80 stacků, čili do něj hráči dají o 80% menší poškození. Pokaždé, když stoupne boss na aktivní sopku, sníží se mu brnění o 16%.
- [Molten Armor] – Tenhle buff dostane boss, stoupne-li na neaktivní sopku. Zvedne mu dmg o 5% za stack. Boss ztratí jeden stack, pokud použije [Concussive Stomp] nebo pokud vyvolá náhodné mobky pomocí [Thermal Ignition].
- [Concussive Stomp] – Každých 30 sec dupne boss do země, dá raidu plošný dmg a vytvoří 2 - 3 sopky. Tyto sopky jsou ze začátku neaktivní a po čase některé z nich boss aktivuje (více info níže v článku)
- [Thermal Ignition] - Každých 20 – 25 sec vyvolá boss buďto 5 fragmentů anebo 1 spark + dá plošné poškození všem hráčům v okruhu 7 yardů od bosse.
- [Fragment of Rhyolith] – mají celkem málo HP (99k) a dávají tankovi 4k dmg za melee útok. Pokud však zůstanou naživu déle než 30 sec, aktivují sebedestrukční sekvenci [Meltdown], při kterém se jejich zbývající HP promění v dmg do náhodného hráče (když Fragmentu zbývá 80k HP, tak náhodný hráč dostane 80k dmg). Poté fragment zmizí většinou i s mrtvým hráčem do věčných lovišť. :D
- [Spark of Rhyolith] – mají celkem dost HP (1.4 mil) a dávají tankovi středně silný fyzický útok. Kromě toho každou sekundu vyčaruje [Immolation], kterým dává celému raidu 7k dmg. A nakonec použije jeho nejsmrtelnější kouzlo [Infernal Rage], kterým zvyšuje přijaté i udělené poškození o 10 %. Tento buff se stackuje každých 5 sekund buff až na hranici 20ti stacků (200 % nárůst).
- [Drink Magma] – Tato schopnost je použita bossem, pokud dosáhne okraje bitevního pole. Začne spalovat všechny členy raidu poškozením 120k / 4 sek. Většinou to znamená wipe.
Sopky
Jakmile boss použije [Concussive Stomp], vyvolá 2 – 3 sopky, které jsou neaktivní. Po čase se některé z nich aktivují. Aktivní sopky začnou vybuchovat za pomoci [Eruption] po dobu 20 sec. V tuto dobu si hra bude vybírat každé 2 sekundy 3 náhodné hráče, kterým bude sopka udělovat 10k poškození. [Eruption] také dává na hráče, zasažené tímto poškozením, debuff, který zvyšuje přijaté poškození o 5% na 14 sec / stack (20x max.).
Když Rhyolith stoupne na sopku, tak ji zničí. Po 10 sekundách od zničení sopky se objeví kráter, ze kterého vyteče 4 až 6 pramínků lávy, která popálí vše, co jí stojí v cestě (65k). Po dalších 10 sekundách tyto pramínky vybouchnou a zabijí všechno co v nich stojí (130k). Po výbuchu zmizí jak pramínky lávy, tak kráter a zůstane po něm jezírko z lávy (samozřejmě při dotyku ubírá HP).
- S Rhyolithem nestoupat na neaktivní sopku, posílí to jeho poškození díky [Molten Armor].
- Rhyolithem rozšlápnout aktivní sopku (vybuchující), která mu srazí 16 stacků brnění.
Fáze 2 - Upal nebo budeš upálen!
Jakmile HP bosse klesnou na 25%, rozpadne se mu zbytek brnění a začíná burst fáze.
Je potřeba ho ihned nabrat tankem a zabít ho dřív než healům dojdou zbytky many.
Z 1. fáze mu zůstává schopnost [Concussive Stomp], čili dále vyvolává a aktivuje sopky.
Navíc dává 25-30k fyzického poškození tankům a každou sekundu prosmaží celý raid 8k díky [Immolation].
Po 6 minutách od začátku boje se Rhyolit přehřeje a dostává buff [Superheated], který mu každých 10 sec zvedá dmg o 10%.