Baleroc, the Gatekeeper

Baleroc je jedním z pěti bossů ve Firelands, kteří jdou zabít v jakémkoliv pořadí. Musí se však prvně vylákat Shannox (a později dávat pozor, aby hrdinové neutíkali blízko k první bráně, kolem které Shannox občas projede a nenatáhli ho).

Baleroc je další z bossů, kteří představují tankům a healerům nové mechaniky do boje. Jedná se o jednoduchý a velice zábavný souboj. Boss má 6 min enrage time.

Doporučená kompozice raidu je 2 tanci, 3 healy a 5 dps (dle novější taktiky je doporučen: 1 tank, 3 healy a 6 dps). Baleroc je jednofázový boss, při kterém se nemusíte starat o žádné mobky.

Boss neustále zvětšuje HP svému hlavním aggro cíli, přičemž sobě zvedá vydané poškození. Tank s 5 miliony HP je normální. V boji jsou zajímavé mechaniky pro healery, které umožňují healovat tankovo obrovské množství HP a DPSka musí dělat určité úkoly, které tyto mechaniky healerům zpřístupní.

Schopnosti bosse

Baleroc má dvě kategorie schopností. Jedna kategorie dovoluje bossovi dělat šílené poškození a zároveň tankovi zvedá HP. Druhá kategorie zpřístupňuje healerům důležité nástroje k udržení tanka naživu.

První kategorie

  • [Blaze of Glory] od bosse zhruba každých 10 sec zvedne tankovu životní sílu o 20% a stejně tak i jeho přijaté fyzické poškození o 20%. Toto je stackující debuff, který nejde tankovi dispellnout a trvá až do konce boje. Dokonce vydrží na tankovi i při jeho smrti (aby, když se combat ressne, neztratil stacky)
  • [Incendiary Soul] je posilující buff Baleroca, který získá při avyčarování Blaze of Glory, nahodí na sebe stackující buff, který mu zvedá ohnivé poškození o 20%.
  • [Blades of Baleroc] použije Baleroc každých 60 sec a očaruje tím svůj meč ohněm nebo černou magií na 15 sec. Takto očarovaný měč vymění fyzické poškození buď za ohnivé [Inferno Blade] (+- 75k dmg), jehož poškození se zvedá s každým dalším stackem [Incendiary Soul] nebo temné poškození v podobě [Decimation Blade], které udělí 90% tankového HP. Je to vždy nejméně 250k a nejde nijak resistnout ani snížit. Zatímco je [Decimation Blade] aktivní, jsou Balerocovi útoky o 50% pomalejší, ovšem každý jeho úder snižuje heal na cíli o 90% na 4 sec.

Druhá kategorie

  • [Shards of Torment] využije Baleroc zhruba každých 30 sec k vyčarování krystalu. Předchozí krystal zmizí 5 vteřin před příchodem nového. Krystal je nehybný a nelze na něj útočit. Krystal dává na nejbližšího hráče v okruhu 15 yardů [Torment], který dává postiženému hráči 3k temného poškození za vteřinu a stackuje se na něm. Tento debuff nejde dispellnout a trvá 2 vteřiny (pokud netickne nový stack) - shard trvá celkem 25 sec (vyplatí se vybrat +/- 50:50 dvěma hráči).
  • [Tormented] je debuffem, který vyustí zpředchozího kouzla, co měl hráč na sobě. Zvyšuje přijaté temné poškození o 250% a snižuje přijatý heal o 50% na 40 sec!
  • [Wave of Torment] aktivuje decimující účinky krystalu (15k/sec) pokud není žádný hráč zasažen kouzlem [Torment]. Většinou to znamená postupný wipe raidu.
  • [Vital Spark] je kouzlo, které posiluje healovací schopnosti pro následné healovaní tanka. Když healer vyléčí hráče s debuffem [Torment], obdrží 1 stack [Vital Spark] za každé 3 stacky [Torment]. Tento buff má trvanlivost 60 sec a obnovuje se každým novým stackem.
  • [Vital Flame] - pokud healer (se stacky [Vital Spark]), vyléčí hráče s debuffem [Blaze of Glory] (tanka), jeho [Vital Spark] se promění na [Vital Flame]. Tím získá na 15 sec zvýšený vydaný healing na hráče s debuffem [Blaze of Glory] (pouze na něj) o 5% za každý stack [Vital Spark]. Jakmile [Vital Flame] zmizí po 15 vteřinách, vrátí se healerovi stacky s [Vital Spark].

Strategie

V průběhu boje Baleroc zvedá HP a přijaté fyzické poškození tankovi přes [Blaze of Glory] a sobě zvedá ohnivé poškození přes [Incendiary Soul].

Aby se tank udržel na živu přes jeho milionové HP, healeři musí stackovat [Vital Spark] tím, že léčí hráče zasažené kouzlem [Torment] (čili hráče stojící nejblíže ke krystalu). Nezapomeňme, že někdo musí být v blízkosti krystalu za každou cenu, jinak dojde k wipu raidu díky [Wave of Torment].

Healeři se musí střídat v léčení hráčů očarované kouzlem [Torment], aby si zajistili dostatečné množství stacků [Vital Spark] a mohli healovat tanka díky zvednutému healu přes [Vital Spark].

Kvůli debuffu [Tormented] (zvýšené přijaté temné poškození a snížený heal) není dobré, aby u krystalu stál healer anebo tank. Pouze DPS musí být u krystalu a přijímat poškození a debuffy.

Na tohoto bosse nejsou žádné speciální taktiky, maximálně správné "rotování". :-)

Tankova práce

Na tohoto bosse stačí 1 tank. Tankování ve dvou je doporučováno pro tanky se slabším equipem (-1 dps/raid).

Plán by měl být takový, že jeden tank na sebe nechá dát 2-3 stacky [Blaze of Glory], aby byl schopný ustát [Decimation Blade] a veškeré další útoky bude dostávat druhý tank.

V podstatě to znamená, že první tank (se 2-3 stacky) přetauntne vždycky jen na [Decimation Blade] fázi (15 sec) a jakmile tahle fáze skončí, nabere si ho zpátky na sebe druhý tank, který má mnohem větší HP a schytává veškeré bossovy útoky včetně [Inferno Blade], jehož poškození se dá obrannými kouzly snížit. (u DK AMS atd.)

V žádném případě nesmí žádný z tanků přijít do kontaktu s krystalem!

Práce healerů

Stejně jako u tanka je i u healera důležité nestát v blízkosti krystalu. Svou přítomností u krystalu by obdržel [Tormented], který by znamenal riziko rychlé smrti temnou magií ve spojení sníženého healingu.

Jak už víme, tankovi se průběžně zvedá HP a přijaté poškození. Aby healer mohl držet krok a efektivně healovat tanka, je životně důležité stackovat [Vital Spark]. Stackování neprobíhá v době, kdy je aktivní [Vital Flame]. V podstatě je tedy důležité točení healerů.

Zpravidla se začíná healováním prvním healerem, zatímco druhý si "sbírá" stacky [Vital Spark]. Jakmile skončí prvnímu healovi [Vital Flame] (staral se pouze o tanka), přechází na hráče s [Torment] a healování tanka si přebírá healer s číslem 2. V případě, že se jde na 3 healery se postupuje formou, kdo má víc [Vital Spark], přebírá si na 15 sec healování tanka.

Tyto způsoby rotace se opakují až do konce encounteru.

Práce dpsek

Práce DPS je v podstatě jednoduchá, ale vyžaduje přesnost v postavení. Budou po celou dobu bušit bosse a semtam se starat o to, aby zvolení hráči byli nejblíže krystalu a střídali se u něj.

Všichni DPS by měli znát pořadí, ve kterém budou chodit ke krystalu a po celou dobu encounteru dodržovat toto pořadí.

Jakmile se hráč přiblíží ke krystalu, vystřelí na něj paprsek z krystalu a dostane debuff, který stackuje 1 stack každou vteřinu. Každým stackem narůstá poškození, které dostane paprskem z krystalu (3k,6k,9k...). Toto poškození se časem stane neudržitelné, proto je nutné se u krystalu střídat. Hráč, který je další v pořadí musí být bez debuffu a musí být v blízkosti krystalu tak, aby byl schopen okamžitě vystřídat hráče, který momentálně okupuje krystal. Když se střídající hráč moc zdrží, riskuje [Wave of Torment] a wipe.

Hráči by se měli střídat okolo 12 stacků [Torment]. Při starání se o krystal je dobré použít své obranné CDčka typu Barkskin, AMS apod.

Tip navíc

Shadow priest je schopný udržet se po celou dobu jednoho krystalu! 25sec – je třeba aby raid zapnul snižení poškození na cestě k 20 stacku na priestovi a potom si priest zapne dispersion a tím si udrží celý krystal pro sebe. Např. do 12 stacků stojí normálně, potom se zapne paladinova aura na snižení poškození celému raidu, potom na shadow priesta hodí PW:Barrier atd. a potom při 19-20 stacích si zapne dispersion a konec.

Důvod, proč by měl shadow priest solnout krystal, je jasný. Healerům naskáče obrovské množství stacků Vital Sparku hned na začátku souboje a je pak jednodušší udržet tanka.