Alysrazor
Alysrazor je jedna z pěti bossů ve Firelands, kteří jdou zabít v jakémkoliv pořadí. Boss je rozdělen do 4 fází, přičemž každá fáze má mechaniky, které jsou unikátní, ale ne příliš těžké. Boss má 15 min enrage timer.
Doporučená kompozice raidu – 2 tanci, 3 healy, 5 dps.
Náhled na celkový souboj
Boj se odehrává v kruhové aréně a má 4 fáze:
- Fáze 1 trvá 3 minuty. Pár členů raidu létá za Alysrazor, zatímco zbytek raidu se stará na zemi o mobky.
- Fáze 2 trvá 30 sec. Raid se musí seběhnout a společně se vyhnout abilitám bosse.
- Fáze 3 trvá mezi 20 - 34 sec, v závislosti na tom, jak raid zvládne stunnovat a přerušovat mobky. Během této fáze je boss nehybný a dostává o 50% větší dmg a navíc kouzla dmg casterů nespotřebovávají žádnou komoditu (mana, energy).
- Fáze 4 trvá 25 sec. Během této doby se Alysrazor vzpamatovává z fáze 3 a uděluje raidu obrovské poškození.
Jakmile skončí fáze 4, encounter najíždí nazpět na fázi 1.
Fáze pokračují dokud Alysrazor nepadne.
Předfáze
Po natažení bosse, před první fází, Alysrazor vyčaruje na raid [Firestorm], který všechny odkopne a udělí 20k ohnivého poškození + 8k ohnivého poškození za vteřinu po dobu 10 vteřin.
V tu samou chvíli hráče uvězní v aréně ohnivá zeď. Do ní není radno utíkat, protože v podstatě instakillne hráče.
Léčitelé mají asi 15 sec na to, aby vyléčili bossův [Firestorm], poté začíná Fáze 1.
Fáze 1
V této 3minutové fázi se většinu času boss drží ve vzduchu, ale sem tam prolétne nad raidem a dá kuželovitý útok. Někteří hráči dostanou možnost létat za bossem a dmgovat jej, zatímco ostatní se na zemi vypořádávají s dvěma typy mobek.
Prvně se podíváme na pozemní ability a addky, poté se mrknem na ability, co se dějí ve vzduchu a poté na strategie jak se s nimi vypořádat.
Pozemní schopnosti a addky
[Blazing Claw] – tuhle abilitu použije boss pokaždé, co prolétává nad raidem. Po celou dobu přeletu udělí obrovské fyzické poškození všem členům raidu, kteří stojí 25 yardů v 90° úhlu před bossem. (Čili když letí boss, nestát před ním, pod ním, nikde v dosahu.)
Aby toho nebylo málo, spolu s poškozením zasažení hráči dostanou debuff, který jim zvedá přijaté fyzické a ohnivé poškození o 10% na 15 sec (stackuje).
Pokaždé, co boss proletí a použije [Blazing Claw], tak z ní spadnou [Molten Feather]. Tato pírka, když se zvednou kliknutím na ně, darují hráči 30% k rychlosti pohybu a možnost čarovat za pochodu. Když si hráč nasbírá 3 pírka, dostane buff [Wings of Flame] a může na 30 sec lítat. V jednom průletu boss shodí kolem 7-8 pírek. Hráči, kteří jsou předem zvolení, aby lítali, se musí potom vypořádat s abilitami, které si vypíšeme za chvíli.
Addky
Zhruba 35 sec po prvním náletu bosse se spawnou 4 [Plump Lava Worm]. Tito červi se nedají zaměřit a jsou nehybní. Vyplivují lávu do vzdálenosti 18yardů ve 35° kuželu, která dá 30k poškození každému zasaženému hráči. Dají se zabít pomocí [Voracious Hatchling] (viz níže). Jakmile se červíčci zabijí, objeví se další 4 červi, nicméně jak se zabijou i tito 4, další už se neobjeví.
Zhruba 20 sec po prvním náletu bosse spadnou do arény 2 vajíčka. Po 10 vteřinách se vylíhnou 2 [Voracious Hatchling], kteří mají 15 mil HP a mají následující ability:
- Klasické fyzické útoky za 15-20k každých 1.5 sec
- [Imprinted] – buff, který dostane hráč, který je nejblíž při vylíhnutí Hatchlinga. Tento buff způsobuje, že se Hatchling zaměří pouze na tohoto hráče a hráč dělá 1000% větší dmg tomuto Hatchlingovi.
- [Satiated] – buff, který Hatchling má na sobě. Trvá 15 sec a zabraňuje použití [Tantrum]. Jediná možnost, jak zachovat tento buff je, že Hatchling sežere Plump lava worma. (stačí ho k němu dovést)
- [Hungry] – buff, který Hatchling dostane, když mu skončí [Satiated]. Hatchling má 20% šanci na zapnutí Tantrumu každým melee útokem.
- [Tantrum] – způsobuje, že Hatchling dává o 50% větší dmg a útočí o 50% rychleji na 10 vteřin. Tento enrage jde zastavit tím, že se dovede k červovi a sežere ho, tím se mu nahodí zase buff Satiated.
- [Gushing Wound] – Tato abilitka je vyloženě o štěstí (neštěstí) raidu. Každý melee útok má malou šanci na spuštění této ability. Hatchling aplikuje dotku na každého hráče v 60° kuželu 10 yardů před ním. Tato dotka tiká každé 0.2 vteřiny a opadne sama, jakmile hráč dosáhne 50% HP.
Málo mobek? Tak přidáme ještě 2 ;-)
Zhruba po 40 sec vletí do arény 2 [Blazing Talon Initiates]. Jeden přistane na východě, druhý na záchodě (západě :D). Poprvé doletí spolu, potom už budou lítat, jak se jim zachce. Tito ptáci (poté ohniví drujdi) jsou nehybní, ale jde na ně útočit. Mají cca 500kHP. Není třeba je tankovat. Používají tyto ability:
- [Brushfire] – tato abilita se nedá přerušit. Vyčaruje ohnivý orb, který cestuje po aréně a kdokoliv se přiblíží na 3 yardy, dostane 30k poškození.
- [Fieroblast] – tato abilitka se MUSÍ přerušit, jinak ptáka/drujda buffne stackem [Fire it up!], zvedne mu poškození a rychlost castu o 10% a navíc zasáhne náhodného hráče za 30k poškození.
Schopnosti ve vzduchu
[Ring of Fire] – nový kruh se objevuje každé 4 vteřiny a trvá 3 vteřiny než zmizí. Kruh je velký asi jako Tauren. Každý, kdo do kruhu vletí, dostane buff [Blazing Power]. Tento buff za každý stack dává hráči 8% haste navíc, doplní část zdroje (many, energie, runic power, holy power) a obnovuje na hráči [Wings of Flame] (lítání). [Blazing Power] se stackuje maximálně do 25 stacků. Kdokoliv dosáhne maximálních 25 stacků, dostane další buff [Alysra´s Razor] – tento buff garantuje hráči o 75% critu navíc na 40 sec.
[Incendiary Cloud] – obláček trvá 3 vteřiny a je velký asi jako Tauren. Udělí 38k poškození každých 1.5 vteřiny každému, kdo do něj vletí.
Strategie pro fázi 1
Pozemní strategie
Každé abilitě na zemi se dá vyhnout kromě poškození, které obdrží tank při tankování [Voracious Hatchling]. Takže pokud někdo umře, je to jen jeho chyba a musí dávat příště pozor.
Na co si tedy dávat pozor?
- [Blazing Claw] – průlet se koná jen jednou za minutu. Je třeba dávat pozor při přecházení z jedné strany na druhou stranu.
- [Lava Spew] – toto čaruje [Plump Lava Worm] a dá se tomu vyhnout, když člověk stojí dál jak 18yardů od červa.
- [Gushing Wound] – náhodně čarovaný Hatchlingama. Nestůjte před nimi a jste v pohodě.
- Ohnivé koule hořících ptáků :-D - nestůjte 3 yardy u jejich koulí a jste OK nebo lépe: "kopni je do koulí a koule nebudou, taky řešení xD".
Práce tanka
Než se vylíhnou vajíčka, tank může vypomáhat na [Blazing Talon Initiate], ale je životně důležité, aby tank byl při vylíhnutí nejblíže k vajíčku, protože musí dostat buff Imprinted. Poté je taky důležité, aby tank zůstal naživu, jinak Hatchling dá Imprint na někoho jiného a je zle.
Jakmile se Hatchling vylíhne, je nutné ho odtankovat až po jeho smrt. Protože jsou dostupní pouze 4 červíčci na nakrmení Hatchlinga, je nutné si je dobře rozložit. (např. při 80%, 60%, 40% a 20%). Když se nenakrmí, zapne se mu „enrage“, který jde přerušit tím, že sežere červa.
Největší dmg tank dostane tím, že dostane [Gushing Wound] při [Tantrum]. Je dobré okamžitě při spuštění [Tantrum] ho dovést k červovi a nakrmit.
Je taky důležité, aby se oba tankové domluvili, kdy přesně jdou pro červa a pro jakého. Další 4 červi se totiž objeví, až zmizí první 4 červi. Takže se může stát, že tank sežere svého druhého červa pozdě a potom druhý tank schytá plný [Tantrum].
Tank bude mít největší dmg na Hatchlingovi, protože bude mít buff, který mu zvětší o 1000% dmg na svém Hatchlingovi. Semtam mu může pomoct DPS, když nebude mít práci s [Blazing Talon Initiate].
Práce DPS
Hlavní priorita DPS hráčů je zabít [Blazing Talon Initiate]. DPS se proto rozdělí do dvou rovnoměrných skupin a určí si, jestli se postarají o západního nebo o východního. Je nutné počítat s tím, že se musí přerušovat [Fieroblast], takže v každé partě musí být dobrý interrupter. I když se [Brushfire] nedá přerušit, dá se [Blazing Talon Initiate] stunnout a tím přerušit jeho kouzlení. Sníží se tím počet koulí cestujících po aréně.
Když je [Blazing Talon Initiate] mrtvý, můžou DPS vypomáhat na [Voracious Hatchling] anebo trefit bosse při průletu nad arénou.
Práce healerů
Práce healerů je soustředit se hlavně na tanka, který může dostat debuff [Gushing Wound]. V tuto chvíli musí nechat spadnout HP tanka na 50% a až potom ho dohealovat. Kdokoliv je zasažen kouzlem [Fieroblast], dostane dotku, kterou je třeba ihned dispellnout.
Healeři by měli být správně rozděleni mezi východní a západní partou tak, aby mohli léčit tanka a sem tam DPSka nebo healery, kteří neuhnou kouzlům bosse či addek. Každý z healerů by měl sebrat ze země alespoň jedno pírko ([Molten Feather]), aby mohli čarovat za pochodu a mít zrychlené utíkání. Trvá to po dobu celého encounteru.
Strategie ve vzduchu
Po prvním přeletu bosse si 2 určená DPSka nasbírají po třech pírkách, aby mohly létat. Pokud je moc velký dmg na addkách na zemi, je možné, aby si při dalším přeletu nasbírala pírka i další DPSka.
Ve vzduchu musí DPSka brát [Ring of Fire] a vyhýbat se Incindiery mrakům. Pokud je potřeba healu, musí si sletět dolů, kde na ně dosáhnou healeři na zemi, protože jsou jinak mimo dosah.
Nejlepší je poslat nahoru castery, kteří benefitují z hastu a critu a zároveň si můžou udržet odstup od bosse, aby se stihli vyhýbat mráčkům. (fire mage, sh priest, balance, affli lock).
Ke konci fáze je nutné sletět dolů k zemi, aby nepomřely DPSka na fall dmg.
Fáze 2
Fáze 2 je 30 vteřinový event na zemi, kdy se raid musí vyhnout bossovým abilitám.
Na začátku fáze 2 vytvoří boss uprostřed arény [Fiery Vortex]. Tento spell zabije každého v okolí 15 yardů od Vortexu!
Dále vytvoří Harsh Winds na okraji arény (60 yardů a dále), které dají 37 500 poškození každou vteřinu po dobu 5 sec každému, kdo do této zóny vstoupí.
Prostor mezi těmato dvěma abilitama se vyplní tornády, které dají 30k poškození každou vteřinu každému, kdo je v blízkosti pod 10 yardů od tornáda. Tornáda pochodují po aréně.
V průběhu této fáze boss dále dává na zem Ring of Fire a tudíž jde dál stackovat Blazing Power.
Strategie k fázi 2
Fáze 2 je velice jednoduchá. Hráči musí zůstat v zóně mezi 15 a 60 yardy, jinak umřou.
Tornáda cestují stejným způsobem dokola, stejnou rychlostí. Je nutné se naučit tančit mezi nimi. Jeden ze způsobů je pronásledovat tornádo a hned jak uvidíte tornádo, které jede do protisměru, zařadit se za něho a utíkat zase za ním. Takhle se točit pořád dokola a nenechat se zasáhnout a nepřidělávat tak práci healům.
Když vyvinete dostatečnou rychlost na dost dlouho, je možné sledovat stále stejné tornádo dokola celé arény až do konce fáze.
Pozor! Na zemi zůstanou ohnivé koule z fáze 1, stále je nutné se jim vyhýbat.
Fáze 3
Po hektické fázi 2 spadne Alysrazor doprostřed arény. Dostane „molten bar“ – ukazatel energie. Tento ukazatel začíná prázdný a postupně se naplňuje. Jakmile dosáhne 50 molten power, fáze 3 končí.
Po dobu této fáze dostane boss debuff Burnout – díky tomuto debuffu dostává boss o 50% větší poškození a navíc casteři dostanou za každý dmg spell 10% celkové many zpátky. Tímto dostávají casteři nekonečno many a healové mají možnost získat svou manu taky zpět, když sem tam něco hodí na bosse.
Molten Power nabývá rychlostí 3 body za 2 vteřiny.
Asi 10 sec po začátku Fáze 3 přiletí na pomoc 2 Blazing Talon Clawshapers, kteří začnou bossovi doplňovat Molten Power +1/sec navíc.
Když se správně přerušují / stunnují, tak tato fáze trvá až 34 sec jinak jenom 20 sec.
Strategie k fázi 3
Toto je čistý DPS burst. Zapnout všechny CD na útočné spelly a sebrat co nejvíc HP bossovi. Mezitím i healové si můžou doplnit manu přes útočné spelly.
Hned jakmile přistanou Clawshapers, tak se musí stunnovat a interuptovat jak jen to jde, aby se stačilo víc ubrat bossovi.
Fáze 4
Při dosažení 50 Molten Power, začne boss opět lítat, nicméně lítá nízko nad raidem, dokud není její energie 100 – tohle trvá přesně 25 sec.
V této fázi má boss buff Ignited, který doplňuje 2 Molten Power / sec. Zatímco má tento buff, dává celému raidu poškození ohněm (7 500/sec)
Také používá Blazing Claw, nicméně oproti fázi 1 tohle používá na svůj cíl – čili je nutné ji tady tankovat. (tank stojí uprostřed arény, ostatní na boku)
Tank tady dostává veliký dmg zvláště kvůli debuffu, který dostává (10% větší přijatý dmg za stack), proto je nutné při 75 Molten Power vystřídat tanky.
Když boss dosáhne 100 MP, celý raid odkopne za 37 500 poškození a začíná se opět Fáze 1.
Strategie pro fázi 4
Všichni, kromě tanka, by se měli vyhnout tomu, aby stáli před bossem.
- DPS se soustředí na bosse
- Tanci se střídají při 75 MP
- Healové zapínají veškeré své CDčka aby zvládli healovat tanky a celý raid, který dostává AoE dmg.